Saturday 6 September 2014

Harta pertama

Teks: Nurfarahin Johari.

Assalamualaikum semua.

Aku dengan rasminya telah berjaya menamatkan zaman sebagai seorang pelajar jururawat pada 31 Disember 2013 pada umur baru melangkau 21 tahun.Yeay! Seronok sangat bila dapat melangkah keluar dari pintu pagar kolej. Al-maklumlah disiplin yang tersangat ketat. Namun bila sudah bekerja, kenangan sewaktu di kolej menerjah satu demi satu. Banyak yang telah aku belajar. Alhamdulillah, berkat dorongan dan nasihat keluarga, kawan-kawan dan para pensyarah, aku menjadi aku yang sekarang.  

Sewaktu menunggu surat tawaran dari KKM, mak dan abah sering memaksa aku untuk mengambil lesen kereta. Pantang disuruh, mesti ada sahaja alasan yang akan aku berikan. Tapi akhirnya pada 22 April 2014, akhirnya aku berjaya juga mendapatkan lesen kereta. Degil kan aku. Haha. Ya, itulah aku, seorang yang sangat degil. ^_^

Sebelum beli kereta, macam-macam kereta yang aku inginkan. Suzuki swift, Ford Fiesta. Semuanya kereta luar negara. Aku bukan berlagak tapi setiap orang ada keinginan tersendiri kan. Tidak salah berangan dan berusaha untuk mendapatkan apa yang dihajati.


Photo: Hurmmm..In shaa Allah . . .
Sempat lagi bergambar dengan Ford Fiesta. Antara kereta pilihan aku.


Dan sekarang aku sudah memiliki kereta sendiri. Mesti anda tertanya-tanya apa jenis kereta yang aku beli kan. Haha. Suspen gitu. Kereta aku ada nama tau. Aku panggil 'demok'. Kenapa 'demok'? Jawapannya sebab aku rasa kereta aku lagi besar dari aku. Ya, realitinya memang kereta aku lagi besar dari aku. Bila aku cakap aku beli 'demok', soalan yang sering ditanya "sampai ke kaki untuk memandu"? Haha. Alhamdulillah, sekarang aku berulang-alik ke kerja dengan 'demok'.


Photo: Aksesori dalaman untuk demok dah ada. Aksesori luaran akan datang. Biar dia ja beraya menggantikan tuannya yang tak dapat cuti. My dear twin, ada berani nak naik??? Haha. 
* beraya sakan la yer demok tahun ni *
Aksesori dalam untuk 'demok'. Aksesori luaran akan menyusul.


Sudah tidak sabar hendak tahu kereta apa yang aku beli. Sabar-sabar. Okey, aku tunjukkan gambar. Biar gambar yang berbicara. ^_^


Ini ialah 'demok'.


Inginkan sesuatu, kena berusaha. Beli ikut kemampuan. Apa-apa pun, fikir semasaknya dan buat perancangan. Kelak tidak menyesal di kemudian hari. Rasanya sampai di sini dahulu coretan untuk kali ini. Kita jumpa lagi. Assalamualaikum. ^_^



No comments:

Post a Comment